fredag 7 juni 2013

Farsen på väg 149

Efter flera försök att få kontakt med Trafikverket angående det avstannade cykelbanebygget på väg 149 så har jag äntligen hitat en kommunikationskanal som fungerar - Facebook. Fördelen med Facebook är att allt är offentligt på ett väldigt konkret sätt, vilket gör att svar ofta kommer relativt snabbt. Efter bara en dag fick jag svaret att man skulle se över vägstreckan inför sommaren. När jag sedan frågade varför inget hände, så fick jag följande svar:

I princip säger Anna på Trafikverkets kundtjänst att man inte tänker vidta några temporära åtgärder för att lösa situationen för cyklister, samt att man inte vet när bygget kommer igång igen. Ett dåligt svar är dock bättre än inget svar alls, och nu vet jag i alla fall att jag och alla andra som cyklar längs väg 149 kommer att få leva med cykel-misären ett bra tag till. Det enda jag undrar över nu är vart den där omledningsvägen som Anna nämner går. Så här ser det ut där cykelbanan upphör. Omledningsvägen och eventuell skyltning tycks vara väl dold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar