tisdag 2 april 2013

Nya däck


Dyra däck

Beställde nya däck idag. De kostade mer i inköp än åtminstone två av mina cyklar. Ja inte cykeldäck då förstås, utan bildäck.  Förhoppningsvis kommer behoven av nya däck till bilen uppstå mer sällan i framtiden då det blir mer och mer cykling för min del. Den digra utgiften gör mig bara ännu mer övertygad om att det är ett smart beslut att ställa bilen så mycket som möjligt och cykla istället.
Tyvärr var jag tvungen att slita lite på bildäcken idag då jag körde till återvinningsstationen och lämnade tidningar och pappersförpackningar. Vi har ett utmärkt system för källsortering på Gotland, men måste man lämna det själv, och då är bilen nödvändig. För en trebarnsfamilj blir det rätt mycket på en månad.
Cyklarna har också fått nya däck, eller nygamla. Dubdäcken åkte av, och de vanliga dubbfria fick komma på igen. Jag har bestämt att det är vår nu, trots minusgrader och isfläckar. Skönt att slippa klickande från dubben och att få en lite mer lättrampad cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar