lördag 5 januari 2013

Cykelväskor

Nu har jag löst problemet med att frakta lite mer än vad som ryms i ryggsäcken på cykeln. Två stycken Vaude Aqua Back blev det efter lite research. Varje väska rymmer drygt 20 liter, vilket innebär att jag nu kan storhandla utan att behöva ta bilen. Normalt har jag en väska monterad, vilket räcker för träningskläder, eventuella småinköp och annat som behöver fraktas. Tack vare en låswire kan jag låsa fast väskan, och ha den permanent monterad utan att riskera att den blir stulen.
Vaude Aqua Back
Cykelväska monterad
Väskorna är helt vattentäta, och stängs med en rullförslutning. De sitter fast stabilt tack vare en smart fästanordning, som släpper när jag drar i handtaget. Vissa delar av min pendlingsväg har lite sämre underlag, men det har inte varit några problem med skrammel eller liknande.
Fästanordning

Justerbart
Det enda problemet med väskorna är att det ser lite "gubbigt" ut, men det får man stå ut med. Även om jag ser gubbig ut när jag far fram med eldrift och cykelväskor känner jag mig betydligt smartare än mina medtrafikanter som sitter instängda i sina nedsmutsande och dyra plåtburkar.
På tal om dyrt. Vad fick jag då betala för väskorna? Ca 1000 kronor gick de på. Dyrt tänker kanske endel. I jämförelse med att jag denna vecka får lägga ut 2000 kr på ny bakruta till familjebilen, och har en 5000-kronors service samt nya sommardäck att se fram emot, så är det småpengar i transportsammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar