torsdag 3 januari 2013

På cykeln igen

Det var några veckor sedan jag cyklade nu. Under juledigheten blev det mest bil, då det var längre sträckor och barn att transportera. Men idag var det dags att kliva upp på cykeln igen och trampa till jobbet. Jag märkte redan efter några kilometer att rumpan var ovan - lite domningar här och där. Som tur är så vet jag att det går över efter några dagars cyklande.
Nu är det barmark igen efter en veckas plusgrader och regnande. Allt som återstår är gruset, vilket var tur i morse, då det var blixthalka efter nattens kyla. Dubbdäcken tillsammans med gruset höll dock cykeln stadigt på två hjul.
Nu ser jag fram emot ett bra cykelår, och framförallt att trafikverket ska bygga klart den sista biten cykelbana så att jag slipper trängas med bilarna på 80-vägen.
Önskvärt nyårslöfte från trafikverket - bygg färdigt cykelvägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar