fredag 24 maj 2013

Mycket bilkörning de senaste dagarna

Nu har det blivit bil till och från jobbet två dagar i rad. I går var det diverse rotknölar som skulle fraktas till Morfar och 5 kassar pantflaskor till affären. Idag var det plast- och pappersåtervinning till återvinningsstationen som fyllde bilen, och på hemvägen diverse byggmaterial till terassbygget. Så man kan inte direkt påstå att jag inte utnyttjat den fulla lastkapaciteten när jag väl tar bilen. Jag saknar ändå cyklingen. Känner mig mer stressad när jag kommer till jobbet i bil, och blir trött fortare. Vi har fortfarande kvar båda bilarna i familjen. Häromdagen fick jag räkningen för bilskatt till ena bilen: 3200 kronor. Surt! Samtidigt är vi trots att jag cyklar i stort sett varje dag fortfarande beroende av att ha två bilar. Min fru jobbar oregelbundna tider och är beroende av bil i jobbet. Samtidigt har barnen fritidsaktiviteter på diverse olika ställen, dit de behöver skjuts. Kollektivtrafik är tyvärr uteslutet på Gotland - återstår bilen. På måndag är det i alla fall tillbaka till rutinerna igen, med cykel till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar