onsdag 22 maj 2013

Väderappen - en cyklists bästa vän

Sedan jag började cykla till jobbet varje dag har jag börjat använda väderapparna på min iPhone betydligt mer frekvent än tidigare. När man ska sätta sig i en bil och köra till jobbet är det inte så viktigt att ha koll på vädret, men när man har 15 kilometers cykling framför sig är rätt klädval viktigt. Jag använder yr.no och SMHI för att bilda mig en uppfattning om hur vädret blir, och om man ska packa ner regnkläder eller inte. Om det kommer att blåsa mycket blir det ofta elcykeln istället för den vanliga muskeldrivna för att undvika att komma fram alltför svettig till jobbet. I övrigt har jag rätt anpassningsbar klädsel efter lager-på-lager principen, men det är ju en fördel att ha rätt antal lager på sig från början, och slippa att släpa med sig för många plagg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar