fredag 16 november 2012

En vecka med elcykel

Dags att summera första veckan med elcykel.

Det första jag kan konstatera är att det inte har blivit många tramptag med min vanliga cykel. Det andra jag kan konstatera är att det inte blivit många mil med bilen heller. Närmare bestämt noll för båda. En dag blev det till och med två vändor till stan med elcykeln, sammanlagt 6 mil. Det är över förväntan. Jag hade räknat med att jag skulle ta bilen för enstaka turer när det kändes för jobbigt att cykla, eller när det var bråttom någonstans. Det har inte hänt. Jag har heller inte dåligt samvete för att jag inte tagit vanliga cykeln. Jag får min motion i alla fall, och totalt sett ger det nog mer att cykla elassisterat 5 dagar i veckan än att cykla utan assistans 1-2 dagar i veckan. Ambitionen är ändå att ta vanliga cykeln någon eller några gånger per vecka, men då framförallt i träningssyfte.

Totalt har det blivit ca 18 mil denna vecka. 18 billiga, miljövänliga och njutningsfulla mil. Och jag begriper inte varför jag inte skaffat elcykel tidigare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar