onsdag 14 november 2012

Endomondo för att logga tid och rutter

För att logga tiden, och rutterna när jag pendlar till jobbet använder jag Endomondo, en app man kan ladda ner till sin iPhone eller android-telefon. Sedan kan jag plocka upp rutten på min vanliga dator om jag vill.
Så här såg dagens pendling med elcykel ut:


Enkel väg Väskinde-Visby
 Min västra pendlingsväg som jag tog idag är en trevlig väg med till stor del cykelbana. Om man tittar på hastighetskurvan ser man att jag kan hålla 25 km/h jämt i stort sett hela vägen, men att den blir hackigare i slutet. Det blir helt enkelt fler stopp när jag kommer in i Visby, och som cyklist ligger man ju av någon anledning längst ner i trafikhierarkin, och ska lämna företräde åt alla. Det jag kan konstatera är att det inte är lika besvärligt med elcykel som med en cykel utan elunderstöd. Med elmotorns hjälp kommer jag ju snabbt upp i fart igen.
Total tid blev 39 minuter - 4 minuter längre än den östra vägen, som å andra sidan innebär mer "oskyddad" körning på landsväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar